21 Ekim 2013 Pazartesi

Patrick Rothfuss'dan İsimlerin Gücüne, Şeylerin Özüne, Peri Masallarının Varlığına ve Yokluğuna Dair: Kral Katili Güncesi*


Kvothe. 

Bir kumpanyacı ve gerçek bir edema ruh. Dünyadaki bütün öyküleri bilir, lavta çalıp şarkı söylediği zaman insanları duygunun binbir tonuna sokar. Bir dakika önce kahkahalar atar, ikinci dakika gözyaşlarına boğulursunuz. Bir dizeyle bulutların üzerine çıkar, aynı hızla yeryüzüne çakılırsınız; yeter ki o lavtasını tıngırdatsın.

Alev saçlı Kvothe.

Rüzgarın adının peşinden koşmaya karar verdiğinde bacak kadar, ilk sempati bağını kurduğunda ondan biraz büyüktü. Üniversite'ye kabul edildiğinde, yaşıtlarının başvurmasına bile daha yıllar vardı. Sihir diye bir şey olmadığını ve peri masallarına inanmaması gerektiğini öğrendi. Ve sonra aslında ne kadar da inanması gerektiğini. 

Kansız Kvothe, Kral Katili Kvothe.

Çok isimle anıldı, hakkında türlü öykü anlatıldı. Çoğunu da kendi uydurdu. Yalan söyledi, kavga etti, hırsızlık yaptı. O gerçek bir kahramandı.

Kvothe'nin tüm hayatını öğrenebilmemiz için tam 3 günümüz var. Birinci gün Rüzgarın Adı, ikinci gün Bilge Adamın Korkusu ve üçüncü gün 'The Stone of Doors'. O anlatıyor, biz dinliyoruz. 

Patrick Rothfuss'un beyninden öpülesi bir hayal gücü ve şapka çıkarılası bir özgünlüğü var. İlk iki kitap 2000 sayfaya yakındı ve cinayet aracı olarak kullanılabilecek kadar kalındı, umarım üçüncüsü de onlardan aşağı kalmaz. Zira sanki bu kitaplar bitirilmek için değil; okumak, okumak ve yine okumak, hatta içinde kaybolmak için yazılmış.

7 yorum:

  1. İlk kitabı okudum ve daha üçüncü kitap çıkmadı diye ikinciyi okumaya korkuyorum, hem de çok istiyorum. Bu kitabı okurken şuandan kaybolduğum kadar başka bir kitapta böyle yaşamamıştım. Çok güzeldi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitap güzeldi, ikincisi daha bi güzeldi. Hakikaten boşluğa düşmemek elde değil.

      Sil
  2. umarım 3. kitap çıktığında yayınevi onu iki cilt olarak basar da, biz de elle ikiye bölmekten kurtuluruz. (2. kitabı ciddi ciddi makas ve bantlarla ikiye ayırmak zorunda kalmış, yine de evden çıkarken yanımda taşıyamamıştım.) rothfuss yine çok uzun yazsın, o ayrı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısı benim de aklıma gelmedi desem yalan olur ama tabi ki cesaret edemedim. Kitapların nası kölesi olduysam sayfası kırışsa özür dileyecek gibi oluyorum. Patrick Rothfuss yine uzun uzun yazsın, gerekirse bilekleri atellerle destekleyip okuruz :)

      Sil
  3. 3. kitap ne zaman çıkıcak ya bilsem okumazdım kursağımızda kaldı.

    YanıtlaSil
  4. Tek birşey söyleyebilirim kvothe kadim bir dost gibi kaldı hatrımda ve hasret gidermeyi bekliyorum inanılmaz derecede akıcı ve güzeldi çıksın artık 3. Kitap ya

    YanıtlaSil